مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 دی 1402 ساعت 10:102024-01-19اقتصادي

100 هزار تاکسی فرسوده نوسازی می شود


رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست از ادغام دو ماده از قانون ساماندهی صنعت خودرو به صورت یکپارچه با آیین نامه اجرایی قانون هوای پاک خبر داد و اظهار کرد: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، 25 تیرماه سال 1396 بود که قانون هوای پاک با هدف اصلی کاهش آلودگی هوا و عوارض ناشی از آن به تصویب مجلس رسید و از سوی رییس جمهوری وقت برای اجرا ابلاغ شد.

این قانون در قالب 34 ماده برای 21 دستگاه اجرایی مختلف تکالیفی را تعیین کرد.

یکی از راهکارهایی که این قانون برای کنترل آلودگی هوای ناشی از وسایل نقلیه فرسوده مشخص کرده بود، اسقاط و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده پس از رسیدن به سن فرسودگی است.

بر اساس ماده 8 قانون هوای پاک، دولت موظف به تعیین سن فرسودگی انواع وسایل نقلیه است بنابراین در آیین نامه ماده 8 قانون هوای پاک سن فرسودگی وسایل نقلیه تعیین شد اما آیین نامه اجرایی این ماده مهم در تیر ماه سال 99 درپی شکایت فردی که باید براساس این آیین نامه خودروی تویوتا لندکروز 20 ساله خود را اسقاط می کرد، بر اساس استعلام دیوان عدالت اداری از شورای نگهبان ابطال شد.

در آیین نامه سابق ماده 8 قانون هوای پاک ملاک اسقاط خودروها، سن فرسودگی خودرو بود درحالی که در آیین نامه ای که پس از آن تدوین شد، ملاک اسقاط انواع خودروها معاینه فنی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

100 هزار تاکسی فرسوده نوسازی می شود

100 هزار تاکسی فرسوده نوسازی می شود